• Home
  • Ik zoek een school Ik zoek een school
    • Kiezen voor onze school
    • Kennismaken
    • Aanmelden
    • Passend onderwijs
    • Veelgestelde vragen
    • Contact
  • Ons onderwijs Ons onderwijs
    • Missie visie
    • Onze kernwaarden
    • Schoolgids
    • Portfolio
    • Passend onderwijs
    • Pedagogisch vakmanschap
    • Kunst en cultuur
    • Schooltuin
    • Schoolplan
  • Praktische informatie Praktische informatie
    • Schoolkalender
    • Nieuwsarchief
    • Team
    • Medezeggenschapsraad
    • Ouderraad
    • Schoolvakanties
    • Verlofaanvraag
    • Klachtenregeling
    • Protocollen
    • Opvolging privacyregels AVG
    • Sponsoring
    • Onze stichting
    • Vacatures
Veiligheid
Verantwoordelijkheid
Sportiviteit
Ambitie

Klachtenregeling

En soms gebeurt er iets op school waarvan u zegt: “Dat hoort niet, dat mag niet gebeuren.” Als dat zo is, is het belangrijk dit bespreekbaar te maken. Als u een klacht heeft over de dagelijkse gang van zaken in de school kunt u terecht bij de leerkracht van uw kind en bij de leiding van de school.

De meeste klachten zullen in onderling overleg op een juiste wijze worden afgehandeld. Als de klacht niet naar tevredenheid wordt afgehandeld, of als de aard van de klacht daar aanleiding toe geeft, kunt u een beroep doen op de klachtenregeling.  Het bestuur van de Stichting Onderwijs Primair heeft voor de openbare basisscholen een klachtenregeling vastgesteld en is aangesloten bij de Landelijke Klachtencommissie (LKC). De klachtenregeling geeft ouders en personeel individueel recht om te klagen over gedragingen en beslissingen – en het nalaten daarvan – van het bevoegd gezag of het personeel. Ook is het mogelijk om te klagen over gedragingen van andere ouders of leerlingen. De klachtenregeling ligt ter inzage op school en is gepubliceerd op de website van Stichting Onderwijs Primair. Er is ook een infographic beschikbaar waarop alle stappen staan uitgelegd. Deze infographic hangt in de hal van de school. 

Indien men van de klachtenregeling gebruik wenst te maken, kan men daartoe contact opnemen met de interne vertrouwenspersoon, mevrouw Renée Sterrenburg. Zij gaat na of u geprobeerd heeft de klacht met de aangeklaagde of de directeur van de school op te lossen. Als dat niet gelukt is, kan zij u desgewenst verwijzen naar de externe vertrouwenspersoon. Voor de openbare basisscholen die vallen onder het bestuur van de stichting Onderwijs Primair is een externe vertrouwenspersoon benoemd. Deze zal nagaan of door bemiddeling een oplossing bereikt kan worden. De externe vertrouwenspersoon kan de betrokkene zo nodig verwijzen naar andere instanties. Hij kan de klager eventueel begeleiden bij de verdere procedure. 

Voor klachten over seksuele intimidatie en seksueel misbruik, lichamelijk en geestelijk geweld, grove pesterijen; extremisme en radicalisering is er een landelijk meldpunt vertrouwensinspecteurs: 0900-1113111 (lokaal tarief).

Contactgegevens

OBS Koningin Wilhelmina
Koninginneweg 5-7
2941 XH Lekkerkerk

OBS Koningin Wilhelmina
Postbus 2510
2940 AA Lekkerkerk

0180 66 17 63

None

Schooltijden

Ma8:30 uur tot 14:00 uur
Di8:30 uur tot 14:00 uur
Wo8:30 uur tot 14:00 uur
Do8:30 uur tot 14:00 uur
Vr8:30 uur tot 14:00 uur

Onderwijs Primair

Stichting Onderwijs Primair is een stichting voor openbaar onderwijs. Dat betekent dat de wezenskenmerken van het openbaar onderwijs uitgangspunt zijn in ons denken en handelen.


Klik hier voor meer informatie

  • Cookie settings

Powered by Social Schools